Stilgehouden.nl

4 redenen waarom uw kopje koffie mogelijk niet zijn volledige gezondheidsbevorderende potentieel bereikt

Bron

Als je een koffiedrinker bent, is de kans groot dat je elke dag aan de cafeïnehoudende bev nipt. Voor velen is de gedachte aan die eerste bittere slok wat hen de mogelijkheid geeft om hun donzige dekbed af te pellen en 's ochtends daadwerkelijk uit bed te komen.

Koffie drinken is een gewoonte die wetenschappelijke studies herhaaldelijk hebben aangetoond dat het goed is voor de gezondheid. (Tenzij je extreem gevoelig bent voor cafeïne en het je angstig maakt of tot buikpijn leidt – in dat geval kun je het beste bij thee blijven.) Koffie zit vol met hersengezonde antioxidanten , vitamine B5 (die rode bloedcellen maakt) , magnesium (goed voor je spieren en botten) en kalium (dat de bloeddruk verlaagt).

Maar hier is het ding: afhankelijk van hoe u uw koffie zet, zou u het volledige welzijnsbevorderende potentieel ervan kunnen beperken. Als het gaat om het maken van gezonde koffie, zijn er een paar veelvoorkomende fouten die je moet vermijden als je de maximale voedingsvoordelen wilt behalen. Blijf lezen om erachter te komen wat ze zijn.

Bekijk de onderstaande video om meer te weten te komen over de gezondheidsvoordelen van koffie:

Benieuwd hoe je gezonde koffie zet? Hier zijn 4 fouten om te vermijden: Fout 1: Suiker toevoegen.

Laten we beginnen met een waarvan je waarschijnlijk wist dat die eraan zat te komen: die kop koffie zoeten met suiker. Voorbehoud, er is niets mis met een beetje zoet om de smaak van je bittere kop koffie in evenwicht te brengen. Dat gezegd hebbende, alle vormen van toegevoegde suiker hebben geen echte gezondheidsvoordelen te bieden, en ham gebruiken is zo gewoon dat het de moeite waard is om te bellen. "Wanneer veel mensen een standaard koffiedrank in de ochtend bestellen, hebben ze de neiging om het te bestellen met siropen met een hoge suikersmaak die geen voedingswaarde hebben", zegt geregistreerde diëtist Keri Gans, RD. We hebben het niet over je eens per jaar Pumpkin Spice Latte-gewoonte; we hebben het over elke ochtend beginnen met een drankje dat de aanbevolen dagelijkse limiet van zes theelepels van de American Heart Association ver overschrijdt.

Sommige gezondheidsexperts zeggen ook dat het gebruik van Splenda, of andere kunstmatige zoetstoffen , ook niet echt een geweldige vervanging is. Een studie gepubliceerd in hetInternational Journal of Occupational and Environmental Health wees uit dat muizen die hun hele leven dagelijks sucralose (het belangrijkste ingrediënt in Splenda) kregen, uiteindelijk leukemie en andere bloedkankers ontwikkelden. Hoewel de Food and Drug Administration kunstmatige zoetstoffen als veilig heeft beschouwd, is het nog steeds iets om rekening mee te houden.

Dus wat moet een zoete koffieliefhebber doen? Gans stelt voor om naar iets te grijpen dat je waarschijnlijk in je voorraadkast hebt. " Kaneel is een geweldige manier om koffie te zoeten en het is bekend dat het gezondheidsvoordelen heeft vanwege de antioxiderende eigenschappen, zoals het verminderen van het risico op hartaandoeningen en bepaalde vormen van kanker en het kan helpen om ons immuunsysteem in evenwicht te brengen", zegt ze. Ongezoete versies van soja-, amandel- en havermelk hebben allemaal een van nature zoete smaak die ook de bitterheid van koffie doorbreekt. Voel je je extra gedurfd? Probeer hete saus .

Fout 2: Creamers gebruiken met een hoog gehalte aan verzadigd vet.

Er is ook niets mis met het toevoegen van creamer aan je koffie, maar Gans zegt dat het type creamer dat je gebruikt er wel degelijk toe doet. In termen van nutriëntendichtheid zijn ze zeker niet allemaal gelijk gemaakt. "Als een persoon een beetje gebruikt, geen probleem, maar hoe harder ze zijn, hoe meer ze verstandig moeten kiezen", zegt Gans. Wanneer u uw creamer-winkels doet, zegt ze dat het een goed idee is om het voedingspaneel in de gaten te houden, omdat sommige creamers veel verzadigd vet bevatten, wat de gezondheid van het hart negatief kan beïnvloeden.

“Aangezien verzadigde vetten in verband worden gebracht met een verhoogd risico op hartaandoeningen , kan iemand die zijn kopje koffie graag aan de zeer lichte kant houdt, overwegen om de reguliere creamers niet te gebruiken en deze te ruilen voor een plantaardige creamer. Plantaardige creamers bevatten meestal meer hart-gezonde enkelvoudig onverzadigde vetten, "zegt Gans. Er is tegenwoordig zeker geen gebrek aan plantaardige creamers op de markt, dus als je er geen kunt vinden in je plaatselijke supermarkt, kun je er gemakkelijk een online bestellen.

Fout 3: nippen aan ongefilterde koffie

Het is niet alleen wat je in je koffie doet dat ertoe doet; hoe je het brouwt speelt ook een rol. "Onderzoek [laat zien] dat het drinken van ongefilterde koffie geassocieerd is met een hoger sterftecijfer dan gefilterde koffie", zegt Gans, verwijzend naar een onderzoek onder 508.747 mensen gepubliceerd in het tijdschrift European Journal of Preventive Cardiology. De bevindingen waren gebaseerd op 18 jaar aan gegevens en volgens de resultaten van het onderzoek was ongefilterde koffie slechter voor de gezondheid, omdat het niet gebruiken van een filter ervoor kan zorgen dat chemicaliën en oliën die LDL-cholesterol bevatten die een negatief effect hebben op het hart, in de koffie terechtkomen.

Bovendien ontdekten de onderzoekers dat, hoewel het gebruik van een Franse pers misschien populair is, deze methode van brouwen niet zo goed werkt als een goede oude papieren filter als het gaat om het bewaren van cafestol en kahweol (de specifieke koffie-oliën die LDL bevatten). cholesterol) uit de mok. Idem brouwen in Turkse stijl ; deze zetmethode filtert ook minder cafestol en kahweol, wat meer betekent in de resulterende kop koffie. De afhaalmaaltijd hier: zorg ervoor dat uw koffie wordt gefilterd als u eraan drinkt met het oog op de gezondheid van uw hart.

Fout 4: Verontreinigde bonen gebruiken

Last but zeker not least is het feit dat de kwaliteit van je koffiebonen ertoe doet. "Sommige koffiebonen bevatten mogelijk mycotoxinen , die worden gevormd door schimmels", zegt Gans. Hoewel ze uitlegt dat dit in kleine hoeveelheden onschadelijk is en de hoeveelheid schimmel ver onder wat als onveilig wordt beschouwd, is, is het de moeite waard om ervoor te zorgen wat je koopt als je wilt dat je kopje zo vol gezondheidsvoordelen is als het maar kan zijn. is getest op de afwezigheid van schadelijke stoffen zoals aflatoxine (toxines geproduceerd door schimmels). Koffiemerken die hun bonen laten testen door een derde partij zullen dit op hun website aangeven. Doe je onderzoek voordat je op zoek gaat naar die bonen, maar de kans is groot dat dit niet iets is waar je ooit van wakker hoeft te liggen.

Het is de moeite waard om te herhalen dat koffie op zichzelf een drank is die vol voordelen zit. Maar als je er zeker van wilt zijn dat het zo gezond mogelijk is, is het handig om bovenstaande tips in gedachten te houden. Je gezonde ochtendgewoonte is nu nog gezonder geworden.

Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die dol is op gratis workouts, kortingen voor cult-favoriete wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct.

Vul email adres in

Jeroen Bouwer

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: