Stilgehouden.nl

4 redenen waarom uw kopje koffie mogelijk niet zijn volledige gezondheidsbevorderende potentieel bereikt

Bron

Als je een koffiedrinker bent, is de kans groot dat je elke dag aan de cafeïnehoudende bev nipt. Voor velen is de gedachte aan die eerste bittere slok wat hen de mogelijkheid geeft om hun donzige dekbed af te pellen en 's ochtends daadwerkelijk uit bed te komen.

Koffie drinken is een gewoonte die wetenschappelijke studies herhaaldelijk hebben aangetoond dat het goed is voor de gezondheid. (Tenzij je extreem gevoelig bent voor cafeïne en het je angstig maakt of tot buikpijn leidt – in dat geval kun je het beste bij thee blijven.) Koffie zit vol met hersengezonde antioxidanten , vitamine B5 (die rode bloedcellen maakt) , magnesium (goed voor je spieren en botten) en kalium (dat de bloeddruk verlaagt).

Maar hier is het ding: afhankelijk van hoe u uw koffie zet, zou u het volledige welzijnsbevorderende potentieel ervan kunnen beperken. Als het gaat om het maken van gezonde koffie, zijn er een paar veelvoorkomende fouten die je moet vermijden als je de maximale voedingsvoordelen wilt behalen. Blijf lezen om erachter te komen wat ze zijn.

Bekijk de onderstaande video om meer te weten te komen over de gezondheidsvoordelen van koffie:

Benieuwd hoe je gezonde koffie zet? Hier zijn 4 fouten om te vermijden: Fout 1: Suiker toevoegen.

Laten we beginnen met een waarvan je waarschijnlijk wist dat die eraan zat te komen: die kop koffie zoeten met suiker. Voorbehoud, er is niets mis met een beetje zoet om de smaak van je bittere kop koffie in evenwicht te brengen. Dat gezegd hebbende, alle vormen van toegevoegde suiker hebben geen echte gezondheidsvoordelen te bieden, en ham gebruiken is zo gewoon dat het de moeite waard is om te bellen. "Wanneer veel mensen een standaard koffiedrank in de ochtend bestellen, hebben ze de neiging om het te bestellen met siropen met een hoge suikersmaak die geen voedingswaarde hebben", zegt geregistreerde diëtist Keri Gans, RD. We hebben het niet over je eens per jaar Pumpkin Spice Latte-gewoonte; we hebben het over elke ochtend beginnen met een drankje dat de aanbevolen dagelijkse limiet van zes theelepels van de American Heart Association ver overschrijdt.

Sommige gezondheidsexperts zeggen ook dat het gebruik van Splenda, of andere kunstmatige zoetstoffen , ook niet echt een geweldige vervanging is. Een studie gepubliceerd in hetInternational Journal of Occupational and Environmental Health wees uit dat muizen die hun hele leven dagelijks sucralose (het belangrijkste ingrediënt in Splenda) kregen, uiteindelijk leukemie en andere bloedkankers ontwikkelden. Hoewel de Food and Drug Administration kunstmatige zoetstoffen als veilig heeft beschouwd, is het nog steeds iets om rekening mee te houden.

Dus wat moet een zoete koffieliefhebber doen? Gans stelt voor om naar iets te grijpen dat je waarschijnlijk in je voorraadkast hebt. " Kaneel is een geweldige manier om koffie te zoeten en het is bekend dat het gezondheidsvoordelen heeft vanwege de antioxiderende eigenschappen, zoals het verminderen van het risico op hartaandoeningen en bepaalde vormen van kanker en het kan helpen om ons immuunsysteem in evenwicht te brengen", zegt ze. Ongezoete versies van soja-, amandel- en havermelk hebben allemaal een van nature zoete smaak die ook de bitterheid van koffie doorbreekt. Voel je je extra gedurfd? Probeer hete saus .

Fout 2: Creamers gebruiken met een hoog gehalte aan verzadigd vet.

Er is ook niets mis met het toevoegen van creamer aan je koffie, maar Gans zegt dat het type creamer dat je gebruikt er wel degelijk toe doet. In termen van nutriëntendichtheid zijn ze zeker niet allemaal gelijk gemaakt. "Als een persoon een beetje gebruikt, geen probleem, maar hoe harder ze zijn, hoe meer ze verstandig moeten kiezen", zegt Gans. Wanneer u uw creamer-winkels doet, zegt ze dat het een goed idee is om het voedingspaneel in de gaten te houden, omdat sommige creamers veel verzadigd vet bevatten, wat de gezondheid van het hart negatief kan beïnvloeden.

“Aangezien verzadigde vetten in verband worden gebracht met een verhoogd risico op hartaandoeningen , kan iemand die zijn kopje koffie graag aan de zeer lichte kant houdt, overwegen om de reguliere creamers niet te gebruiken en deze te ruilen voor een plantaardige creamer. Plantaardige creamers bevatten meestal meer hart-gezonde enkelvoudig onverzadigde vetten, "zegt Gans. Er is tegenwoordig zeker geen gebrek aan plantaardige creamers op de markt, dus als je er geen kunt vinden in je plaatselijke supermarkt, kun je er gemakkelijk een online bestellen.

Fout 3: nippen aan ongefilterde koffie

Het is niet alleen wat je in je koffie doet dat ertoe doet; hoe je het brouwt speelt ook een rol. "Onderzoek [laat zien] dat het drinken van ongefilterde koffie geassocieerd is met een hoger sterftecijfer dan gefilterde koffie", zegt Gans, verwijzend naar een onderzoek onder 508.747 mensen gepubliceerd in het tijdschrift European Journal of Preventive Cardiology. De bevindingen waren gebaseerd op 18 jaar aan gegevens en volgens de resultaten van het onderzoek was ongefilterde koffie slechter voor de gezondheid, omdat het niet gebruiken van een filter ervoor kan zorgen dat chemicaliën en oliën die LDL-cholesterol bevatten die een negatief effect hebben op het hart, in de koffie terechtkomen.

Bovendien ontdekten de onderzoekers dat, hoewel het gebruik van een Franse pers misschien populair is, deze methode van brouwen niet zo goed werkt als een goede oude papieren filter als het gaat om het bewaren van cafestol en kahweol (de specifieke koffie-oliën die LDL bevatten). cholesterol) uit de mok. Idem brouwen in Turkse stijl ; deze zetmethode filtert ook minder cafestol en kahweol, wat meer betekent in de resulterende kop koffie. De afhaalmaaltijd hier: zorg ervoor dat uw koffie wordt gefilterd als u eraan drinkt met het oog op de gezondheid van uw hart.

Fout 4: Verontreinigde bonen gebruiken

Last but zeker not least is het feit dat de kwaliteit van je koffiebonen ertoe doet. "Sommige koffiebonen bevatten mogelijk mycotoxinen , die worden gevormd door schimmels", zegt Gans. Hoewel ze uitlegt dat dit in kleine hoeveelheden onschadelijk is en de hoeveelheid schimmel ver onder wat als onveilig wordt beschouwd, is, is het de moeite waard om ervoor te zorgen wat je koopt als je wilt dat je kopje zo vol gezondheidsvoordelen is als het maar kan zijn. is getest op de afwezigheid van schadelijke stoffen zoals aflatoxine (toxines geproduceerd door schimmels). Koffiemerken die hun bonen laten testen door een derde partij zullen dit op hun website aangeven. Doe je onderzoek voordat je op zoek gaat naar die bonen, maar de kans is groot dat dit niet iets is waar je ooit van wakker hoeft te liggen.

Het is de moeite waard om te herhalen dat koffie op zichzelf een drank is die vol voordelen zit. Maar als je er zeker van wilt zijn dat het zo gezond mogelijk is, is het handig om bovenstaande tips in gedachten te houden. Je gezonde ochtendgewoonte is nu nog gezonder geworden.

Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die dol is op gratis workouts, kortingen voor cult-favoriete wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct.

Vul email adres in

Jeroen Bouwer

Hoe maak je een vuile martini om een einde te maken aan alle vuile martini's Een klassieke cocktail met slechts een paar ingrediënten, de vuile martini lijkt gemakkelijk te monteren. Maar het is eigenlijk een vrij delicate drank – een tikkeltje te veel pekel kan bijvoorbeeld de aardse, zilte cocktail opeisen, waardoor het te zout wordt, zelfs voor degenen die van een extra vuile martini houden. Bovendien is elke stap van dit drankje genuanceerd en rijp voor discussie, zoals James Bond bewees toen hij zo beroemd een martini 'shaken, not stired' bestelde, wat trouwens de meeste barmannen ten stelligste afraden. "Als je je martini's roert, krijgen ze een mooie, zijdeachtige textuur", zegt Javelle Taft, hoofdbarman bij Death & Co NYC. "Als je ze schudt, heb je de neiging om je cocktail te veel te verdunnen, waardoor ze met te veel water achterblijven." Met die disclaimer uit de weg, is dit wat je nog meer moet weten over het maken van de perfecte vuile martini thuis, van het kiezen van een basisgeest (wodka versus gin ?) tot het kiezen van de juiste olijven. Bovendien deelt een barman die bedreven is in het ambacht van het maken van martini's zijn go-to dirty martini-recept waar je naar kunt verwijzen en waarop je kunt voortbouwen de volgende keer dat je trek hebt in een zoute, zilte cocktail. Courtesy ImageJe sterke drank kiezen: gin of wodka? Zoals veel in de wereld van cocktails, komt je geest van keuze grotendeels neer op je persoonlijke voorkeur. Maar een vuile wodka-martini zal heel anders smaken dan een met gin. Omdat wodka een neutrale geest is, zullen de olijfpekel en het zoutgehalte meer overheersen in een wodka-martini, legt Jose Pereiro, drankendirecteur van Storico Vino in Atlanta, uit. Een vuile martini gemaakt met gin zal complexer zijn omdat de plantaardige ingrediënten zoete tonen in je gehemelte kunnen openen, die mooi passen bij de olijven. Beste heldere Amerikaanse sterke drank om te drinken Lees artikel Als je voor een vuile wodka-martini gaat, probeer dan een aardappelwodka, zoals Chopin [$33; chopinvodka.com ], in uw martini, zegt Will Patton, de drank directeur van Michelin-ster Bresca Michelin en Twee starred jont in Washington, DC De volle, aardse smaak van deze wodka wordt niet gepest door de assertiviteit van de olijf pekel , hij zegt. Voor vuile gin-martini 's raadt Darron Foy, barmanager bij The Flatiron Room in New York City, Hendrick's Gin [$33; flaviar.com ], met tonen van komkommer die goed samengaan met olijf. Of, voor iets meer kruidachtig en bloemig, kies voor een fles zoals The Botanist [$42; drizly.com ], suggereert Foy. Maak het 'vies' (of niet) Enkele van de beste cocktailmixers worden gemaakt door barmannen die een leegte in de markt herkennen. Voer Dirty Sue Premium Olive Juice [$15, amazon.com ] in, gemaakt door Eric "ET" Tecosky, die twee decennia ervaring achter de bar heeft. Als voormalig barmanager bij Jones Hollywood heeft hij veel martini's gemaakt. Een veel te vaak voorkomend scenario waarmee hij en andere barmannen werden geconfronteerd? De fles olijven achter de bar wordt uit het sap getapt – terwijl de olijven moeten drogen. Dirty Sue werd de eerste gebottelde olijfpekel die speciaal voor cocktails werd samengesteld. Als je een fles bij de hand hebt, is het een makkie om thuis vuile martini's te maken. Maar je kunt de pekel ook gebruiken in Bloody Mary's of zelfs om een vuile marg te maken, zegt Tecosky. Olijfpekel en zout zijn een droomteam. De juiste olijven toevoegen Kies voor olijven met zaden omdat ze de neiging hebben om langer vers te blijven, zegt Jose Pereiro, drankendirecteur van Storico Vino in Atlanta. Hij houdt van Castelvetrano uit Sicilië omdat ze zowel zoet als zout zijn en super vlezig. Weston Holm, mede-oprichter van Blue Cover Distillery in Scottsdale, Arizona, raadt grote groene olijven aan omdat het sap niet te zout is. Natuurlijk zijn met blauwe kaas gevulde olijven ook een geweldige martini. Waarom augurkensap mengen met je whisky of tequila Lees artikel Interessant genoeg hoef je je martini-pekel niet te beperken tot een olijfpekel, zegt Taft. "De definitie van vuile martini betekent 'hartig'", zegt hij. "Smaken kunnen afkomstig zijn van allerlei soorten ingemaakte groenten." Taft raadt aan om te beginnen met een mooie basis van gelijke delen appelciderazijn en olijfpekel. Voeg wat olijven, uien, wortelen, peperkorrels, snijbonen enz. toe. Laat dat 24 uur op kamertemperatuur staan. Zeef het sap eruit en laat het een nachtje in de koelkast opstijven. Zes manieren om vermout te drinken Artikel lezen Een opmerking over vermout Hoeveel vermout je gebruikt (en of je het überhaupt gebruikt) kan ook aan je voorkeur liggen. Droge vermout (geen zoete vermout) is de beste keuze voor vuile martini's, zegt Holm. Voor een compromis hoef je het niet eens aan je cocktail toe te voegen; je kunt er gewoon het glas mee ringen, zegt hij. Pro-tip: als je die fles vermout eenmaal hebt opengebroken, zorg er dan voor dat je hem gekoeld bewaart, zodat hij niet bederft. Vaak zullen barmannen vermout overslaan als ze een vuile wodka-martini maken. Maar voor een vuile gin-martini combineert Patton graag een gin als Tanqueray [$30; drizly.com ] met een sterke jeneverbesruggengraat met Mancino Secco-vermout [$32; woodcork.com ], die een droge kruidachtigheid heeft. Alles wat je nodig hebt voor je thuisbar Lees artikel Johann Trasch/Unsplash Recept: Hoe maak je een klassieke vuile martini Hier is een diplomatiek recept voor een klassieke vuile martini, met dank aan Pereiro. Beheers dit recept en improviseer er vervolgens mee zoals je wilt. Ingrediënten: 2,5 oz gin of wodka 0,5 oz droge vermout 0,5 oz olijfpekel Instructies: Voeg in een gekoeld mengglas alle ingrediënten en ijs toe. Roer gedurende 20 seconden tot het gekoeld is. Schenk over een gekoelde coupe of martini glas. Garneer met drie olijven.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: