Stilgehouden.nl

'Ik ben een yogaleraar ouder dan 50, en dit zijn mijn favoriete houdingen die gemakkelijk zijn voor de gewrichten'

Bron

Yoga wordt geprezen als zijnde zachter voor de gewrichten dan andere vormen van lichaamsbeweging, enhet kan zelfs gewrichtspijn verlichten – waardoor het een ideale keuze is voor oudere personen die aan minder belastende vormen van fitness moeten doen of een beetje lichamelijk revalideren. . Dit betekent echter niet dat het niet zonder eigen risico's is als het gaat om de gezondheid van de gewrichten. In feite zijn gewrichtsblessures enkele van de meest voorkomende soorten yogablessures . Maar dat betekent niet dat je je helemaal moet onthouden van yoga als je je zorgen maakt over slijtage van je lichaam.

"Enkele van de ongelooflijke gezondheidsvoordelen van yoga voor de oudere bevolking zijn een verbeterde houding en coördinatie, sterkere spieren, meer flexibiliteit, een betere balans en meer zelfvertrouwen en zelfrespect", zegt Natalie Sapper , yoga-instructeur en mede-oprichter van 3 Friends Yoga .

Met andere woorden, yoga is meestal een positieve oefening om aan te nemen, dus het draait allemaal om het beschermen van je gezamenlijke gezondheid terwijl je stroomt. Daarom zijn er een paar dingen om in gedachten te houden als je gezonde enkels, knieën en heupen wilt behouden, volgens Jonathan Troen, een gecertificeerde Iyengar yogaleraar, gecertificeerde yogatherapeut en mede-oprichter van Austin Yoga Tree . Hieronder deelt hij zijn beste tips om dit te doen, terwijl Sapper een paar specifieke gewrichtsvriendelijke houdingen en een volledige stroom voorstelt.

3 manieren om je gewrichten te beschermen tijdens yogabeoefening 1. Focus op spieren, niet alleen gewrichten

"Vaak nemen de gewrichten het hele gewicht van de pose op zich", zegt Troen. "Dit komt omdat de spieren niet [optimaal] werken." Je ziet er misschien uit alsof je in de juiste vorm bent, zegt hij, maar als je spieren niet goed aangrijpen en stabiliseren, overcompenseren je gewrichten, wat tot letsel kan leiden.

Om je te helpen deze aanpassing te visualiseren, stelt hij voor om in berghouding te gaan staan (ook bekend als Tadasana). "In plaats van je scheenbeenderen te duwen om je benen te strekken, druk je je dijen naar achteren, grijp en til je de quadriceps-spieren op en til je de heupen samen – stel je voor dat je probeert het bot met de spier te knijpen", zegt hij. Je kunt hetzelfde idee ook in andere poses gebruiken, zoals boomhouding (Vrksasana) en Half-Moon Pose (Ardha Chandrasana). "Dit zal de gewrichten ontlasten en als bonus zal het de eigenlijke botten versterken", zegt hij.

2. Let ook op je heupen

Je beroemdste gewricht – de knie – is een van de meest verlammende delen van je lichaam om letsel op te lopen. Maar knieproblemen zijn vaak vermomde heupproblemen, zegt Troen. "Dus om kniepijn te verminderen, moet je vaak beginnen met de heupen", legt hij uit. Om dit te doen, beveelt hij de volgende houdingen aan voor heup TLC: Bound Angle Pose of Butterfly Pose (Supta Baddha Konasa en Seated Wide Angle Pose (Upavistha Konasana). "Deze houdingen helpen de heupen en lies te openen, waardoor de knie wordt ontlast "zegt hij. "Vergeet niet, grijp de dijen in."

3. Gebruik rekwisieten om de gewrichtsdruk te verminderen

Staande houdingen kunnen de enkels, knieën en heupen zwaar belasten, dus Troen raadt aan om een steun, zoals een blok of een stoel, te gebruiken om één voet op te tillen. “Bijvoorbeeld, in Warrior I of Warrior II (Virabhadrasana I of Virabhadrasana II), plaats de voorste voet op een blok of stoel. Deze hoogte zal de druk op de knie verminderen, "zegt hij. "Het zal ook een deel van de spanning uit de pose halen, omdat je niet zo veel tegen de zwaartekracht vecht, en dan kun je je concentreren op het weer inschakelen van die quadriceps."

Natalie Sapper's favoriete yogaflow voor de gewrichten

Hieronder deelt Sapper haar favoriete flow voor de gewrichten, die toevallig bestaat uit de fundamentele houdingen van Sun Salutation (ook bekend als Surya Namaskar A). "Oefen dit minstens vijf keer per week voor het optimale voordeel", zegt ze. “Beweeg met de ademhaling, en koppel één ademhaling aan één beweging. Neem de tijd, alsof je je lichaam door dikke melasse beweegt.”

1. Berg (Tadasana)

Sta met je voeten op heupbreedte uit elkaar en evenwijdig, met je gewicht gelijkmatig verdeeld. Denk erover na om je heupen boven je voeten en schouders over je heupen uit te lijnen, en houd je armen langs je lichaam. Til je borst lichtjes op en houd deze één ademhaling vast.

2. Voorwaartse vouw (Uttanasana)

Houd je voeten onder de heupen, schakel de kern in en vouw naar voren naar de grond. Houd een ademteug vast.

3. Halve lift (Ardha Uttanasana)

Adem in en til je romp evenwijdig aan de vloer op, zodat je boven- en onderlichaam een hoek van 90 graden vormen en je handen op je schenen laten rusten. Houd een ademteug vast.

4. Plank (Phalakasana)

Gebruik de juiste vorm om in een hoge plank op je handen te komen. Houd een ademteug vast

5. Lage cobra of naar boven gerichte hond (Bhujangasana of Urdhva Mukha Svanasana)

Voor een lage cobra, laat je lichaam vanaf je hoge plank langzaam naar de grond zakken in een lange lijn, de handpalmen moeten onder de schouders zijn en de ellebogen zijn smal, waarbij je de tenen naar binnen houdt. Til het hoofd, de schouders en de borst langzaam van de vloer door in de onderarmen te duwen. Blijf hier, of wijs met de tenen om de bovenkant van de voeten in de mat te drukken, druk door de handpalmen om de armen te strekken en til het onderlichaam een paar centimeter in de lucht. Houd je schouders naar beneden, weg van je oren. Houd een ademteug vast.

6. Naar beneden gerichte hond (Adho Muhka Svanasana)

Duw je heupen omhoog en naar achteren in de naar beneden gerichte hond, en houd een ademteug vast. Beschouw dit als je rusthouding, die je armen zal versterken en je schouders zal strekken.

7. Stijg op naar de berghouding en begin opnieuw! Extra yogahoudingen Sapper houdt van de gewrichten

  1. krijger 2
  2. Zijhoek
  3. Driehoek
  4. Brug
  5. Duif op je rug (ook bekend als figuur-4 stretch )
  6. Spinale draaiing
  7. Kind pose

Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die dol is op gratis workouts, kortingen voor cult-favoriete wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct.

Vul email adres in

Jeroen Bouwer

Dit zijn de 6 beste stijltangen voor krullend haar, volgens een topkapper Soms voelt het alsof haar een eigen wil heeft, vooral als je krullen hebt. Dat is waar hot tools binnenkomen (als je ervoor kiest om ze te gebruiken!). Ja, ja, te veel warmte in de vorm van stijltangen en krulspelden kan je haar beschadigen bij overmatig gebruik, maar als je weet hoe je je haar moet beschermen en welk soort gereedschap het beste is voor jouw haartype, kunnen ze een bedhoofd zijn ridder in glanzend harnas. Scroll naar beneden voor de zes beste stijltangen voor krullend haar, volgens een topkapper. Leer bovendien vier tips voor het rechttrekken van krullen TIP Met de Well+Good SHOP kunt u nu rechtstreeks vanaf deze artikelpagina producten aan uw winkelwagentje toevoegen. Klik gewoon op het onderstaande product en meer details verschijnen in een nieuw venster. Klik op "toevoegen aan winkelwagen" en voila! Dat is het! Naarmate je meer SHOP-artikelen leest, kun je producten aan je winkelwagentje blijven toevoegen en uitchecken wanneer je klaar bent (kijk naar het winkelwagenpictogram aan de rechterkant van je scherm). Scroll naar beneden om de 6 beste stijltangen voor krullend haar te shoppen GHD Max Styler – Flat Iron met 2 brede platen – $ 219,00 Deze keramische styler heeft brede platen voor snel ontkrullen. Het is perfect voor lang, dik en krullend haar en veroorzaakt geen schade of breuk. Winkel nu Amika The Conductor 1 Inch Precision Germanium Flat Iron – $ 150.00 Deze stijltang van het Instagram-favoriete haarmerk gebruikt de geleidende energie van germaniumplaten om het haar pluisvrij glad te maken. Het beste is dat het werkt voor steil, golvend, krullend en gestructureerd haar. Winkel nu T3 Lucea ID 1 "Smart Flat Iron met aanraakinterface – $ 249.00 De ochtenden kunnen gehaast en stressvol zijn. Dit slimme strijkijzer verwarmt supersnel, werkt op dik haar, heeft negen warmte-instellingen en heeft een aanraakinterface, dus het is gemakkelijk te gebruiken. Winkel nu GHD Unplugged Styler – Draadloos strijkijzer – $ 299.00 Op reis? Deze draadloze styler biedt tot 20 minuten warmte wanneer je onderweg bent. Je kunt het zelfs gebruiken om je haar in een mum van tijd te krullen of te golven. Winkel nu Rusk 1-inch keramische / toermalijn stijltang – $ 80,00 Als je op zoek bent naar een goedkopere optie die nog steeds wonderen doet, dan is deze stijltang van keramiek en toermalijn iets voor jou. Het verwarmt tot 450 graden en verdeelt de warmte gelijkmatig voor een strakke en glanzende look. Winkel nu Dyson Corrale stijltang Limited Edition geschenkset – $ 499,00 Als je denkt aan topkwaliteit, denk je aan Dyson. Deze speciale editie cadeauset wordt geleverd met een peddelborstel en een ontwarrende kam voor het volledige stylingpakket. Het beste deel is dat het draadloos is, dus het is gemakkelijk om mee te nemen en die vervelende vliegjes te temmen. Winkel nu Vind de juiste stijltang voor jouw haartype Krullen zijn er in een heel spectrum van vormen en maten, dus de beste optie als het gaat om een stijltang is een stijltang die verschillende temperaturen heeft, je haar niet frituurt of breuk veroorzaakt, kroezen helpt te beperken (weg, vochtigheid! ), is gemakkelijk te gebruiken en vast te houden, en heeft de juiste breedte en materiaal – keramiek of titanium – voor uw haardikte. Het verschil tussen de twee is dat titanium stijltangen snel opwarmen en veel warmte gelijkmatig verdelen, waardoor ze beter zijn voor dik , kinky of getextureerd haar, volgens Ulta's Flat Iron Buying Guide . Aan de andere kant, als je dun, beschadigd of chemisch behandeld haar hebt, kan de hoge hitte die het titanium afgeeft schadelijk zijn, dus keramische strijkijzers kunnen een betere optie zijn omdat ze de cuticula helpen afdichten en kroezen verminderen voor een gladder uiterlijk. Bereid je haar voor en bescherm het Volgens haarkleurspecialiste van beroemdheden, Bianca Hillier , raadt ze, om je haar te beschermen tegen beschadiging en breuk en om de beste look te krijgen, aan om laag vuur te gebruiken met langzame passages door het haar en om altijd een hittebeschermer te gebruiken voordat je het ontkrult. Haar favoriete voorverwarmproduct is de Olaplex No. 6 Bond Smoother ($ 28) omdat het een zachte hold heeft die nooit knapperig of vettig wordt. “Zorg ervoor dat je het product op vochtig haar aanbrengt, doorkam voor een gelijkmatige verdeling van het product. Op deze manier wordt elke streng beschermd. Deze sterk geconcentreerde gladmakende crème zal het haar helpen voeden met de gepatenteerde technologie”, legt ze uit. Met krullen is het ook altijd beter om je haar de avond ervoor voor te bereiden met een behandeling voor de langst blijvende glans en de rechte look vast te houden met een product zoals de Olaplex No. 0 Intensive Bond Building Treatment ($ 28) en de Olaplex No. 3 Haarperfector ($ 28). "Beide producten zijn ongelooflijk in het herstellen van het haar van binnenuit voor minimale schade bij het aanbrengen van de hitte", legt Hillier uit. "Als ze samen worden gebruikt, is wetenschappelijk bewezen dat ze 68 procent meer herstel bieden en het haar 3x sterker maken." Zorg dat je haar droog is “Een veelgemaakte fout die mensen met krullend haar vaak maken bij het stijlen van hun haar is niet dicht genoeg bij de hoofdhuid te komen en te snel door het haar te gaan, dit kan kroezen en een pluizig uiterlijk veroorzaken. Een andere epische mislukking is niet wachten tot het haar droog is! Dit zal je haar frituren, de lokken beschadigen en breken”, legt Hillier uit. Haar favoriete föhns zijn de Dyson Supersonic-haardroger ($ 400) en de Sedu Revolution Pro-haardroger ($ 200). Gebruik de juiste warmte en techniek Als het gaat om krullend haar in het bijzonder, instrueert Hillier om het haar niet op te tillen en in de richting te trekken waarin het haar van nature valt om een deuk bij de wortels te voorkomen. Eindelijk, als je klaar bent om te stylen, voor extreem krullend, golvend en zelfs kinky haar, heeft de GHD Platinum + Styler Flat Iron ($ 249) technologie erin die de warmte automatisch aanpast tot het maximum van 365 graden en is volgens Hillier een uitstekende stijltang om glad en glad haar te garanderen zonder de schade. Dat gezegd hebbende, waarschuwt ze dat sommige stijltangen temperaturen tot 450 graden kunnen bereiken, dus je wilt voorkomen dat je de heetste instellingen gebruikt om je haar te beschermen tegen overmatige schade. Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die houdt van gratis workouts, kortingen voor de allernieuwste wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct. Vul email adres in

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: