Stilgehouden.nl

Dit is het gouden uur om dingen gedaan te krijgen, volgens een nieuwe enquête In een tijd waarin veel mensen nog steeds werken vanuit huis, zijn de grenzen tussen werk en privé vervagen. Natuurlijk kan het leven in een pandemie voor behoorlijk opmerkelijke zorgen zorgen, die op zijn minst afleidend en in het ergste geval verlammend zijn gebleken – en in beide gevallen een belemmering voor de productiviteit. Dit wetende (en komend uit de laatste ontdekking van IJsland dat vierdaagse werkweken heel goed productiever kunnen zijn), begonnen onderzoekers 2000 Amerikaanse volwassenen te ondervragen om te bepalen wanneer ze het meest productief zijn. Om te beginnen blijkt uit het onderzoek dat Amerikanen op maandagochtend, met name tussen 10.00 en 11.00 uur, doorgaans het meest productief zijn , wat logisch is als je bedenkt dat de meeste mensen dan van hun weekendverjonging komen. Bovendien bleek uit het onderzoek dat 11 procent van de Amerikanen vijf of meer kopjes cafeïne per dag consumeert om hen te helpen gefocust te blijven. Hoewel deze ontdekking niet helemaal uit het linker veld komt, geeft deze ontdekking het idee dat mensen in het hele land betere, gezondere manieren moeten vinden om de productiviteit te benutten. Om hen (en ons allemaal) daarbij te helpen, spraken we met twee psychologen over hun beste tips om productief te zijn, uitstelgedrag te voorkomen en realistisch te zijn in het proces. Blijf lezen om te zien wat ze te zeggen hadden. Welke tijd is voor jou het meest productief? Hoewel uit het onderzoek bleek dat maandag 10:54 uur de meest productieve tijd van de week is, bleek ook dat onze meest productieve tijden per branche verschillen. Terwijl bijvoorbeeld degenen die in energie en nutsbedrijven werken op maandag rond 9.36 uur het meest productief bleken te zijn, bleken wervings- en HR-medewerkers het meest productief te zijn op woensdag om 13:00 uur, en degenen die in de verkoop werkten bleken het meest productief te zijn. wees het meest productief op vrijdagen om 11:33 uur Het punt is dat als het op productiviteit aankomt, het erom gaat te vinden wat voor jou het beste werkt. Een deel van het ontdekkingsproces is het ontwikkelen van een routine die werkt voor uw schema en energieniveaus. "Als je een routine hebt, verwacht je al dat je op een bepaald moment X, Y en Z doet", zegt klinisch psycholoog en auteur Jenny C. Yip , PsyD. "Het is minder een hindernis voor je lichaam om je taken te volbrengen als je al een plan hebt." Als je nog geen routine hebt, kan dit natuurlijk een uitdaging op zich lijken. Dr. Yip zegt echter dat het zo simpel is als het testen van de wateren. "Plan een hele week om 's ochtends het meest vervelende werk te doen en kijk hoe het werkt", zegt ze. "Probeer de volgende week die taken in de late namiddag te doen." Vergelijk uw bevindingen en begin met het vormgeven van uw routine. Een andere manier om een routine te ontwikkelen, is door je specifiek op je energie te concentreren. "Als je kijkt naar wanneer je de meeste energie hebt, dan zijn dat misschien ideale tijden en dagen waarop je productieve activiteiten wilt ondernemen", zegt psycholoog Ernesto Lira de la Rosa , PhD, een media-adviseur voor Hope for Depression Research Stichting . "We willen prioriteit geven aan wat voor ons werkt en identificeren of ochtenden, middagen of avonden beter voor ons zijn, kan nuttig zijn." Als je eenmaal je timing hebt beperkt, zegt Dr. Lira de la Rosa dat je een omgeving moet creëren die geschikt is voor dat blok van je dag. "Als de ochtenden goed voor je zijn, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je de nacht ervoor voldoende slaapt", zegt hij. "Misschien moet je ook tijd vrijmaken om je ochtend te beginnen met dingen die je leuk vindt om te doen voordat je je takenlijstjes aanpakt." Aan de andere kant, als de avonden beter voor je werken, zegt hij dat het nuttig kan zijn om 's avonds tijd opzij te zetten. Hoe u uw productiviteit kunt verhogen als u zich traag voelt Zelfs als je je perfecte routine creëert, zullen er dagen zijn dat je je traag voelt – het is volkomen normaal. De truc is om erachter te komen waarom je je zo voelt. "Als we ons uitgeput, moe of uitgeput voelen, hebben we misschien niet de fysieke en mentale energie om productief te zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Een van de manieren waarop we de productiviteit kunnen verhogen als we ons traag voelen, is door vast te stellen hoeveel energie we hebben. Als we vaststellen wat we nodig hebben, kunnen we aanpakken wat we mogelijk moeten doen om ons te helpen op te laden of onze energie te vergroten.” Als je je fysiek uitgeput voelt, kan het helpen om te gaan liggen en een powernap te doen. Als je je emotioneel uitgeput voelt, kunnen dutjes ook helpen, maar dat geldt ook voor meditatie, naar muziek luisteren en andere rustgevende elementen aan je werkruimte toevoegen om een algehele rustige sfeer voor je dag te stimuleren. Hoe uitstelgedrag te overwinnen? Een traag gevoel kan leiden tot uitstelgedrag. "Veel mensen hebben de neiging zichzelf te pushen om productief te zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Dit kan contraproductief zijn om dingen voor elkaar te krijgen. Als we uitstellen, zijn daar redenen voor en willen we bij onszelf nagaan om deze redenen te identificeren. Misschien zijn we bang dat we onze taken niet kunnen volbrengen, of misschien zijn we bang dat we niet genoeg tijd hebben om dingen goed te doen.” Hoe het ook zij, inchecken en ernaar handelen kan helpen om de dag toegankelijker te maken. Yip deelt dat gevoel en zegt dat je de hele dag kunt beoordelen waar je bent en je resterende werkuren kunt opsplitsen in kleinere, realistische doelen. Dus, in plaats van naar je agenda te kijken en geplande blokken van zonsopgang tot zonsondergang te zien, denk na over hoe je zelfzorg en productiviteit in de mix kunt passen om te voorkomen dat uitstelgedrag opduikt. En als uitstelgedrag en gevoelens van traagheid zich af en toe voordoen, laat ze dan. "We kunnen zoveel tijd en energie besteden aan ons zorgen maken over wat we moeten doen en onszelf veroordelen omdat we niet productief zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Ik zou willen voorstellen om in deze tijden aardig voor jezelf te zijn. Als we de tijd nemen om aardig voor onszelf te zijn, geven we onszelf toestemming om de dingen aan te pakken die onze productiviteit in de weg kunnen staan. Of het nu gaat om zorgen of angst, we kunnen op die momenten een positief gesprek met onszelf aangaan. Onze gedachten beïnvloeden de manier waarop we ons voelen en als we onszelf bekritiseren omdat we 'lui' zijn, kunnen we onbedoeld bijdragen aan verder uitstelgedrag." Hoe u realistische verwachtingen voor productiviteit kunt stellen Bovenal is het belangrijk om realistische verwachtingen rond productiviteit te behouden. Alleen omdat een enquête beweert dat het ene uur productiever is dan het andere, betekent niet dat het altijd voor u zal zijn. "Het is onrealistisch om van jezelf te verwachten dat je 100 procent van de tijd productief bent", zegt dr. Yip. “Je hebt een pauze nodig, anders krijg je een burn-out, en sommige mensen zijn sneller opgebrand dan anderen. Van jezelf verwachten dat je 24/7 productief bent, is niet realistisch. Sommige mensen werken misschien liever vier dagen per week, terwijl anderen er de voorkeur aan geven vijf dagen per week te werken met meer pauzes tussendoor. Er is geen one-size-fits-all oplossing, en je kunt experimenteren en testen wat voor jou het beste werkt.” Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die houdt van gratis workouts, kortingen voor de allernieuwste wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct. Vul email adres in

Bron

In een tijd waarin veel mensen nog steeds werken vanuit huis, zijn de grenzen tussen werk en privé vervagen. Natuurlijk kan het leven in een pandemie voor behoorlijk opmerkelijke zorgen zorgen, die op zijn minst afleidend en in het ergste geval verlammend zijn gebleken – en in beide gevallen een belemmering voor de productiviteit. Dit wetende (en komend uit de laatste ontdekking van IJsland dat vierdaagse werkweken heel goed productiever kunnen zijn), begonnen onderzoekers 2000 Amerikaanse volwassenen te ondervragen om te bepalen wanneer ze het meest productief zijn.

Om te beginnen blijkt uit het onderzoek dat Amerikanen op maandagochtend, met name tussen 10.00 en 11.00 uur, doorgaans het meest productief zijn , wat logisch is als je bedenkt dat de meeste mensen dan van hun weekendverjonging komen. Bovendien bleek uit het onderzoek dat 11 procent van de Amerikanen vijf of meer kopjes cafeïne per dag consumeert om hen te helpen gefocust te blijven. Hoewel deze ontdekking niet helemaal uit het linker veld komt, geeft deze ontdekking het idee dat mensen in het hele land betere, gezondere manieren moeten vinden om de productiviteit te benutten. Om hen (en ons allemaal) daarbij te helpen, spraken we met twee psychologen over hun beste tips om productief te zijn, uitstelgedrag te voorkomen en realistisch te zijn in het proces. Blijf lezen om te zien wat ze te zeggen hadden.

Welke tijd is voor jou het meest productief?

Hoewel uit het onderzoek bleek dat maandag 10:54 uur de meest productieve tijd van de week is, bleek ook dat onze meest productieve tijden per branche verschillen. Terwijl bijvoorbeeld degenen die in energie en nutsbedrijven werken op maandag rond 9.36 uur het meest productief bleken te zijn, bleken wervings- en HR-medewerkers het meest productief te zijn op woensdag om 13:00 uur, en degenen die in de verkoop werkten bleken het meest productief te zijn. wees het meest productief op vrijdagen om 11:33 uur Het punt is dat als het op productiviteit aankomt, het erom gaat te vinden wat voor jou het beste werkt.

Een deel van het ontdekkingsproces is het ontwikkelen van een routine die werkt voor uw schema en energieniveaus. "Als je een routine hebt, verwacht je al dat je op een bepaald moment X, Y en Z doet", zegt klinisch psycholoog en auteur Jenny C. Yip , PsyD. "Het is minder een hindernis voor je lichaam om je taken te volbrengen als je al een plan hebt."

Als je nog geen routine hebt, kan dit natuurlijk een uitdaging op zich lijken. Dr. Yip zegt echter dat het zo simpel is als het testen van de wateren. "Plan een hele week om 's ochtends het meest vervelende werk te doen en kijk hoe het werkt", zegt ze. "Probeer de volgende week die taken in de late namiddag te doen." Vergelijk uw bevindingen en begin met het vormgeven van uw routine.

Een andere manier om een routine te ontwikkelen, is door je specifiek op je energie te concentreren. "Als je kijkt naar wanneer je de meeste energie hebt, dan zijn dat misschien ideale tijden en dagen waarop je productieve activiteiten wilt ondernemen", zegt psycholoog Ernesto Lira de la Rosa , PhD, een media-adviseur voor Hope for Depression Research Stichting . "We willen prioriteit geven aan wat voor ons werkt en identificeren of ochtenden, middagen of avonden beter voor ons zijn, kan nuttig zijn."

Als je eenmaal je timing hebt beperkt, zegt Dr. Lira de la Rosa dat je een omgeving moet creëren die geschikt is voor dat blok van je dag. "Als de ochtenden goed voor je zijn, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je de nacht ervoor voldoende slaapt", zegt hij. "Misschien moet je ook tijd vrijmaken om je ochtend te beginnen met dingen die je leuk vindt om te doen voordat je je takenlijstjes aanpakt." Aan de andere kant, als de avonden beter voor je werken, zegt hij dat het nuttig kan zijn om 's avonds tijd opzij te zetten.

Hoe u uw productiviteit kunt verhogen als u zich traag voelt

Zelfs als je je perfecte routine creëert, zullen er dagen zijn dat je je traag voelt – het is volkomen normaal. De truc is om erachter te komen waarom je je zo voelt. "Als we ons uitgeput, moe of uitgeput voelen, hebben we misschien niet de fysieke en mentale energie om productief te zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Een van de manieren waarop we de productiviteit kunnen verhogen als we ons traag voelen, is door vast te stellen hoeveel energie we hebben. Als we vaststellen wat we nodig hebben, kunnen we aanpakken wat we mogelijk moeten doen om ons te helpen op te laden of onze energie te vergroten.”

Als je je fysiek uitgeput voelt, kan het helpen om te gaan liggen en een powernap te doen. Als je je emotioneel uitgeput voelt, kunnen dutjes ook helpen, maar dat geldt ook voor meditatie, naar muziek luisteren en andere rustgevende elementen aan je werkruimte toevoegen om een algehele rustige sfeer voor je dag te stimuleren.

Hoe uitstelgedrag te overwinnen?

Een traag gevoel kan leiden tot uitstelgedrag. "Veel mensen hebben de neiging zichzelf te pushen om productief te zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Dit kan contraproductief zijn om dingen voor elkaar te krijgen. Als we uitstellen, zijn daar redenen voor en willen we bij onszelf nagaan om deze redenen te identificeren. Misschien zijn we bang dat we onze taken niet kunnen volbrengen, of misschien zijn we bang dat we niet genoeg tijd hebben om dingen goed te doen.” Hoe het ook zij, inchecken en ernaar handelen kan helpen om de dag toegankelijker te maken.

Yip deelt dat gevoel en zegt dat je de hele dag kunt beoordelen waar je bent en je resterende werkuren kunt opsplitsen in kleinere, realistische doelen. Dus, in plaats van naar je agenda te kijken en geplande blokken van zonsopgang tot zonsondergang te zien, denk na over hoe je zelfzorg en productiviteit in de mix kunt passen om te voorkomen dat uitstelgedrag opduikt.

En als uitstelgedrag en gevoelens van traagheid zich af en toe voordoen, laat ze dan. "We kunnen zoveel tijd en energie besteden aan ons zorgen maken over wat we moeten doen en onszelf veroordelen omdat we niet productief zijn", zegt Dr. Lira de la Rosa. “Ik zou willen voorstellen om in deze tijden aardig voor jezelf te zijn. Als we de tijd nemen om aardig voor onszelf te zijn, geven we onszelf toestemming om de dingen aan te pakken die onze productiviteit in de weg kunnen staan. Of het nu gaat om zorgen of angst, we kunnen op die momenten een positief gesprek met onszelf aangaan. Onze gedachten beïnvloeden de manier waarop we ons voelen en als we onszelf bekritiseren omdat we 'lui' zijn, kunnen we onbedoeld bijdragen aan verder uitstelgedrag."

Hoe u realistische verwachtingen voor productiviteit kunt stellen

Bovenal is het belangrijk om realistische verwachtingen rond productiviteit te behouden. Alleen omdat een enquête beweert dat het ene uur productiever is dan het andere, betekent niet dat het altijd voor u zal zijn.

"Het is onrealistisch om van jezelf te verwachten dat je 100 procent van de tijd productief bent", zegt dr. Yip. “Je hebt een pauze nodig, anders krijg je een burn-out, en sommige mensen zijn sneller opgebrand dan anderen. Van jezelf verwachten dat je 24/7 productief bent, is niet realistisch. Sommige mensen werken misschien liever vier dagen per week, terwijl anderen er de voorkeur aan geven vijf dagen per week te werken met meer pauzes tussendoor. Er is geen one-size-fits-all oplossing, en je kunt experimenteren en testen wat voor jou het beste werkt.”

Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die dol is op gratis trainingen, kortingen voor de allernieuwste wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct.

Vul email adres in

Jeroen Bouwer

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: