Stilgehouden.nl

Deze HIIT-training met lichaamsgewicht bouwt tegelijkertijd kracht en mobiliteit op

Bron

Er zijn situaties waarin je absoluut niet moet multitasken – sms'en tijdens het rijden, scrollen met Hinge terwijl je op een Hinge-datum bent (gebeurt meer dan je zou denken), en de lijst gaat maar door – maar als het gaat om sporten, werken op uw kracht en mobiliteit tegelijkertijd is gewoon efficiënt. In deze aflevering van Trainer van de Maand Club kun je een mobiliteitstraining met lichaamsgewicht verwachten met oefeningen die gebaseerd zijn op squats, deadlifts en zijplanken om je te helpen kracht op te bouwen en tegelijkertijd te rekken. “Vandaag doen we een volledige lichaamskracht en mobiliteitstraining”, zegt coach Kat Atienza , mede-eigenaar van Session . "Dus we hebben twee circuits, drie bewegingen in elk." Al deze bewegingen kunnen worden gedaan door alleen het lichaamsgewicht te gebruiken. “We gaan elk circuit drie keer doorlopen. Onze werktijd is 45 seconden op, 15 seconden om te rusten en over te schakelen”, legt ze uit. klaar om te beginnen? Bekijk de video en volg hieronder.

Kring 1

Squat to knee drive: Voer een squat uit. Terwijl je omhoog komt, til je een been op zodat je knie in lijn is met je heupen. Stabiliseren in het standbeen. Ga dan naar een andere squat en herhaal met het andere been. "Merk op dat elke keer dat ik afstapte, ik mijn gewicht niet slechts naar één kant verplaats, mijn gewicht wordt gelijkmatig verdeeld over beide hielen", zegt Atienza. Ga door met het afwisselen van benen totdat de tijd om is.

Push-up tot 's werelds grootste stretch: begin in een hoge plank. Laat jezelf zakken in een push-up. Adem uit terwijl je jezelf weer omhoog drukt. Bovenaan je push-up stap je je rechterbeen naar voren zodat je voet in lijn is met je handen. Druk vanuit de uitvalpositie van deze lage loper je linkerhand in de grond en draai je lichaam naar rechts terwijl je je rechterhand naar het plafond tilt. Je zou de rek in je heup moeten voelen. Keer terug naar de bovenkant van je push-up en herhaal met je linkerbeen. Ga door tot de tijd om is.

Glute-brug naar sit-up: ga op je rug liggen en bereid je voor op een glute-brug door je knieën te buigen en je voeten plat op de grond te plaatsen. Druk op je hielen en duw je heupen omhoog. Laat je heupen weer naar beneden zakken. Voer een tweede glute-brug uit. Als je naar beneden komt, houd je voeten waar ze zijn en hef je armen recht omhoog in de lucht. Voer twee sit-ups uit. Dat is één vertegenwoordiger. Herhaal tot de tijd om is.

Voltooi drie rondes voordat je verder gaat met set twee.

Circuit 2

Omgekeerde uitval naar deadlift met één been: Begin in een staande positie met uw voeten op heupbreedte van elkaar. Stap een been naar achteren en buig je knie om een omgekeerde uitval uit te voeren. Beide knieën moeten een hoek van 90 graden maken. Druk in je voorste voet en stabiliseer op je staande been terwijl je je achterste been in lijn brengt met je voorste been, waarbij je je voet van de grond houdt. Stuur je heupen naar achteren en til je been op zodat je een hoofdletter "T" creëert met je lichaam. Keer terug naar de startpositie. Herhaal op hetzelfde been tot de tijd halverwege is en wissel dan van been.

Scharnier Ws: Duw je heupen naar achteren. Terwijl je dit doet, hef je je armen omhoog zodat ze in lijn zijn met je oren. Trek je ellebogen naar beneden om een "W"-vorm te creëren en strek vervolgens je armen weer. Keer terug naar staan. "Je zou die betrokkenheid in je hamstrings echt moeten voelen", zegt Atienza. Herhaal tot de tijd om is.

Zijplank naar knee-drive + beenlift: Begin in een sterke zijplankpositie. Zorg ervoor dat je elleboog onder je schouder is gestapeld. Duw je bovenste knie omhoog naar de borst en zorg ervoor dat je in die sterke zijplank blijft. Breng je knie weer naar beneden zodat je weer in een zijplank bent. Til het bovenbeen op tot je een verbintenis voelt in je bilspier. Lager terug naar beneden. Blijf in de zijplank en herhaal de knie-drive en beenlift. Wissel halverwege van kant.

Voltooi drie rondes.

Oh Hallo! Je ziet eruit als iemand die dol is op gratis workouts, kortingen voor cult-favoriete wellnessmerken en exclusieve Well+Good-content. Meld u aan voor Well+ , onze online community van wellness-insiders, en ontgrendel uw beloningen direct.

Vul email adres in

Jeroen Bouwer

Hoe maak je een vuile martini om een einde te maken aan alle vuile martini's Een klassieke cocktail met slechts een paar ingrediënten, de vuile martini lijkt gemakkelijk te monteren. Maar het is eigenlijk een vrij delicate drank – een tikkeltje te veel pekel kan bijvoorbeeld de aardse, zilte cocktail opeisen, waardoor het te zout wordt, zelfs voor degenen die van een extra vuile martini houden. Bovendien is elke stap van dit drankje genuanceerd en rijp voor discussie, zoals James Bond bewees toen hij zo beroemd een martini 'shaken, not stired' bestelde, wat trouwens de meeste barmannen ten stelligste afraden. "Als je je martini's roert, krijgen ze een mooie, zijdeachtige textuur", zegt Javelle Taft, hoofdbarman bij Death & Co NYC. "Als je ze schudt, heb je de neiging om je cocktail te veel te verdunnen, waardoor ze met te veel water achterblijven." Met die disclaimer uit de weg, is dit wat je nog meer moet weten over het maken van de perfecte vuile martini thuis, van het kiezen van een basisgeest (wodka versus gin ?) tot het kiezen van de juiste olijven. Bovendien deelt een barman die bedreven is in het ambacht van het maken van martini's zijn go-to dirty martini-recept waar je naar kunt verwijzen en waarop je kunt voortbouwen de volgende keer dat je trek hebt in een zoute, zilte cocktail. Courtesy ImageJe sterke drank kiezen: gin of wodka? Zoals veel in de wereld van cocktails, komt je geest van keuze grotendeels neer op je persoonlijke voorkeur. Maar een vuile wodka-martini zal heel anders smaken dan een met gin. Omdat wodka een neutrale geest is, zullen de olijfpekel en het zoutgehalte meer overheersen in een wodka-martini, legt Jose Pereiro, drankendirecteur van Storico Vino in Atlanta, uit. Een vuile martini gemaakt met gin zal complexer zijn omdat de plantaardige ingrediënten zoete tonen in je gehemelte kunnen openen, die mooi passen bij de olijven. Beste heldere Amerikaanse sterke drank om te drinken Lees artikel Als je voor een vuile wodka-martini gaat, probeer dan een aardappelwodka, zoals Chopin [$33; chopinvodka.com ], in uw martini, zegt Will Patton, de drank directeur van Michelin-ster Bresca Michelin en Twee starred jont in Washington, DC De volle, aardse smaak van deze wodka wordt niet gepest door de assertiviteit van de olijf pekel , hij zegt. Voor vuile gin-martini 's raadt Darron Foy, barmanager bij The Flatiron Room in New York City, Hendrick's Gin [$33; flaviar.com ], met tonen van komkommer die goed samengaan met olijf. Of, voor iets meer kruidachtig en bloemig, kies voor een fles zoals The Botanist [$42; drizly.com ], suggereert Foy. Maak het 'vies' (of niet) Enkele van de beste cocktailmixers worden gemaakt door barmannen die een leegte in de markt herkennen. Voer Dirty Sue Premium Olive Juice [$15, amazon.com ] in, gemaakt door Eric "ET" Tecosky, die twee decennia ervaring achter de bar heeft. Als voormalig barmanager bij Jones Hollywood heeft hij veel martini's gemaakt. Een veel te vaak voorkomend scenario waarmee hij en andere barmannen werden geconfronteerd? De fles olijven achter de bar wordt uit het sap getapt – terwijl de olijven moeten drogen. Dirty Sue werd de eerste gebottelde olijfpekel die speciaal voor cocktails werd samengesteld. Als je een fles bij de hand hebt, is het een makkie om thuis vuile martini's te maken. Maar je kunt de pekel ook gebruiken in Bloody Mary's of zelfs om een vuile marg te maken, zegt Tecosky. Olijfpekel en zout zijn een droomteam. De juiste olijven toevoegen Kies voor olijven met zaden omdat ze de neiging hebben om langer vers te blijven, zegt Jose Pereiro, drankendirecteur van Storico Vino in Atlanta. Hij houdt van Castelvetrano uit Sicilië omdat ze zowel zoet als zout zijn en super vlezig. Weston Holm, mede-oprichter van Blue Cover Distillery in Scottsdale, Arizona, raadt grote groene olijven aan omdat het sap niet te zout is. Natuurlijk zijn met blauwe kaas gevulde olijven ook een geweldige martini. Waarom augurkensap mengen met je whisky of tequila Lees artikel Interessant genoeg hoef je je martini-pekel niet te beperken tot een olijfpekel, zegt Taft. "De definitie van vuile martini betekent 'hartig'", zegt hij. "Smaken kunnen afkomstig zijn van allerlei soorten ingemaakte groenten." Taft raadt aan om te beginnen met een mooie basis van gelijke delen appelciderazijn en olijfpekel. Voeg wat olijven, uien, wortelen, peperkorrels, snijbonen enz. toe. Laat dat 24 uur op kamertemperatuur staan. Zeef het sap eruit en laat het een nachtje in de koelkast opstijven. Zes manieren om vermout te drinken Artikel lezen Een opmerking over vermout Hoeveel vermout je gebruikt (en of je het überhaupt gebruikt) kan ook aan je voorkeur liggen. Droge vermout (geen zoete vermout) is de beste keuze voor vuile martini's, zegt Holm. Voor een compromis hoef je het niet eens aan je cocktail toe te voegen; je kunt er gewoon het glas mee ringen, zegt hij. Pro-tip: als je die fles vermout eenmaal hebt opengebroken, zorg er dan voor dat je hem gekoeld bewaart, zodat hij niet bederft. Vaak zullen barmannen vermout overslaan als ze een vuile wodka-martini maken. Maar voor een vuile gin-martini combineert Patton graag een gin als Tanqueray [$30; drizly.com ] met een sterke jeneverbesruggengraat met Mancino Secco-vermout [$32; woodcork.com ], die een droge kruidachtigheid heeft. Alles wat je nodig hebt voor je thuisbar Lees artikel Johann Trasch/Unsplash Recept: Hoe maak je een klassieke vuile martini Hier is een diplomatiek recept voor een klassieke vuile martini, met dank aan Pereiro. Beheers dit recept en improviseer er vervolgens mee zoals je wilt. Ingrediënten: 2,5 oz gin of wodka 0,5 oz droge vermout 0,5 oz olijfpekel Instructies: Voeg in een gekoeld mengglas alle ingrediënten en ijs toe. Roer gedurende 20 seconden tot het gekoeld is. Schenk over een gekoelde coupe of martini glas. Garneer met drie olijven.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: